Tuesday, November 10, 2009

SEJADAH BERDIRI

21 OCTOBER 2009

Petang semalam, selepas maghrib (kat sini maghrib jam 6.25 petang), tetiba kawan aku sepraktikum kat gua musang dulu tu buzz aku kat ym. Lama tak borak ngan si madi nih, tetiba je dia cerita pasal sejadah berdiri ni yang berlaku kat SK Tok Sangkut, Rempek, Pasir Mas. Madi cakap kawan dia yang mengajar kat situ emailkan dia gambar-gambar nih. MasyaAllah, macam-macam sekarang ni. Ni peristiwa sejadah berdiri ni dah beberapa kali berlaku. Tapi kali ni bilangan sejadah berdiri ni banyak la pulak.

Berdiri je bulu roma aku bila tengok gambar-gambar nih. Aku tak tau apa motif yang nak ditunjukkan sebenarnya. Korang rasa la ape ye? Tapi menurut lagi sorang kawan aku yang duk kat Pengkalan Chepa tu, dia cakap kemungkinan perbuatan budak-budak nakal. Emmm entahlah, aku pun tak tau nak cakap macam mana. Wallahua'lam. Marilah kita pakat-pakat tengok, perhati baik-baik gambar nih.


















Kalau nak tau cerita pasal sejadah berdiri ni boleh baca kat sini dan kat youtube pun banyak juga. Macam-macam...

Bila difikir-fikirkan, ini menunjukkan kekuasaan Allah yang maha berkuasa. Nak bagi kesedaran kepada kita yang sentiasa lalai dalam melaksanakan kewajiban kita kepadaNya. Apa pun yang utama, jaga solat lima waktu, aurat kita, jangan buat main-main, buat endah tak endah je. Perkara ni perlu kita jaga sejaga-jaganya. Aku kalau tengok dua perkara ni di sekeliling aku ni memang terasa amat-amat sedih sangat... Semoga Allah swt bukakan hati-hati kita semua untuk kembali patuh melaksanakan tanggungjawab kita kepadaNya... Hanya padaMu aku bermohon ya Allah..

No comments:

sedetik bersama seribu makna